Informace pro žáky a rodiče
Konzultační hodiny pro žáky (doučování)
Seznam konzultačních hodin pro žáky, během kterých mohou žáci za svými učiteli docházet s dotazy k výuce.
Blechová Fröstlová Daniela: Po 7:20 - 7:40, Čt 11:55 - 12:15
Čáslavová Miroslava: Po 7:40 - 8:00, Út 7:40 - 8:00
Čech Dobiášová Kateřina: Út 7:20 - 7:40, St 12:30 - 12:50
Čížková Drahomíra: Po 12:05 - 12:25, Čt 7:20 - 7:40
Faktorová Valerie: Po 7:40 - 8:00, Út 7:40 - 8:00
Jiřička Jan: Po 13:30 - 13:50, Út 7:20 - 7:40
Korchová Erika: Po 13:00 - 13:20, St 13:40 - 14:00
Kotálová Vanda: Po 13:30 - 14:00 (9.tř.), Čt 7:20 - 7:40 (všichni), Čt 12:50-13:15 (7.tř.)
Marek Roman:
Marková Ivana: St 7:40 - 8:00, Čt 7:40 - 8:00
Mikulová Blanka: Po 13:40 - 14:00, St 7:30 - 7:50
Nix Tomáš: Út 13:00 - 13:20, St 12:00 - 12:20
Schlegelmilchová Radka: St 7:30 - 7:50, St 13:30 - 13:50
Trojáková Jaroslava: St 12:40 - 13:00, Pá 7:20 - 7:40
Ťuková Adéla: St 12:00 - 12:20, Pá 7:20 - 7:40
Zajíčková Hana: Po 12:40 - 13:00, St 12:40 - 13:00
Zelinková Monika: St 7:30 - 7:50, Čt 7:30 - 7:50
Seznam pomůcek
- třída
Žáci 1. tříd zatím nepotřebují žádné konkrétní školní pomůcky, základní řadu pomůcek dostanou ve škole na začátku školního roku. Vše ostatní se rodiče dozví na třídní schůzce, která se bude konat 1. týden v září, datum bude upřesněn. Prvňáček může 2.9. přijít do školy s aktovku, odnese si některé školní pomůcky. Na úplné vybavení budete mít dostatek času během září.
2. - 4. třída
dle informací od třídních učitelů k nalezení na stránkách jednotlivých tříd
5. - 9. třída
Výtvarné potřeby
do kufříku: vodovky, tempery, kelímek na vodu, 2 štětce kulaté, 2 štětce ploché, hadřík, igelitový ubrus na lavici, zástěra či starší triko nebo košile, nůžky, pastelky, voskovky, tužka č. 1, 2, ořezávátko, lepidlo
Cvičební úbor
sportovní oblečení, obuv na venkovní aktivity, obuv sálová - se světlou podrážkou
Rýsovací potřeby
tužku č. 3 nebo mikrotužku, kružítko, trojúhelník s ryskou, druhé pravítko, úhloměr (od 7. třídy)
Sešity
5. třída: 8 ks linkovaný sešit A5
2 ks nelinkovaný sešit A5
1 ks linkovaný sešit A4
2. stupeň: Přibližný počet sešitů na jeden rok, které budou žáci potřebovat na začátku školního roku. Žáci mohou v jednotlivých předmětech pokračovat v sešitech z předchozího ročníku, pokud je ještě nedopsali.
10 - 12 ks linkovaný sešit A5
2 - 3 ks nelinkovaný sešit A5
1 - 2 ks linkovaný sešit A4
1 - 2 ks nelinkovaný sešit A4
Rozvrh tříd 2024/25
Tabulka všech rozvrhů. Přepněte na list požadované třídy. Pokud se nabídka listů nezobrazuje, klikněte na tabulku.
Organizace školního roku, termíny konzultací
Prázdniny a organizace školního roku
Plánované termíny konzultací 2024/25
Celoškolní schůze + třídní schůzky - 7. 10. 2024 18:00
1. Konzultační odpoledne pro rodiče a žáky - 2. 12. 2024 14:00 - 17:00
2. Konzultační odpoledne pro rodiče a žáky - 3. 3. 2025 14:00 - 17:00
3. Konzultační odpoledne pro rodiče a žáky - 5. 5. 2025 14:00 - 17:00
Kalendář pravidelných aktivit školy
Září
Školní parlament - Zahájení činnosti žákovského sněmu
Prosinec
Mikuláš - Mikulášská nadílka
Předvánoční dílny - Výroba drobností s vánoční tematikou
Den otevřených dveří ZŠ - Možnost navštívit školu
Leden
Lyžařský výcvikový kurz - Výuka lyžování pro žáky a žákyně 7. ročníku
Duben / květen
Plavecký výcvik 2. a 3. tříd
Předškoláci ve škole - Návštěva předškoláků v 1. třídě
Květen
Český den proti rakovině - Veřejná sbírka na pomoc nemocným rakovinou
Klíče od školy - Zážitkové odpoledne pro budoucí prvňáčky
Den otevřených dveří ŠJ ZŠ - Možnost navštívit školní jídelnu a kuchyň
Červen
Den bláznivých účesů - Přehlídka originálních účesů žáků a žákyň
Vyšebrodská sportovní olympiáda - Soutěžní dopoledne v lehké atletice
Omlouvání nepřítomnosti
Pravidla uvolňování žáků z vyučování a omlouvání nepřítomnosti
Uvolnění žáka z vyučování:
Třídní učitel může žáka uvolnit z vyučování na základě písemné žádosti rodičů, která obsahuje datum a hodinu uvolnění a podpis rodičů. (Tato žádost musí být napsána v žákovské knížce.)
Dlouhodobější uvolnění je třeba projednat alespoň 2 dny předem.
Omlouvání nepřítomnosti:
Při absenci žáka je nutno neprodleně informovat třídního učitele osobně, písemně, telefonicky na čísle 380 746 552 nebo e-mailem na e-mailovou adresu školy: skola@zsvyssibrod.cz a sdělit mu příčinu absence žáka. Lékařské vyšetření není důvodem k celodenní absenci žáka. V případě, že žák není nemocen, dostaví se po vyšetření do školy a zapojí se do výuky. Po opětovném nástupu do školy žák neprodleně předloží omluvenku v žákovské knížce třídnímu učiteli. Omluvenku je potřeba přinést nejpozději do 3 dnů po skončení absence. Další podrobnosti najdete ve školním řádu (část Provoz a vnitřní režim školy)
Zápis do 1. tříd
INFORMACE K ZÁPISU DO 1.TŘÍDY ZŠ VYŠŠÍ BROD PRO ROK 2024/2025
1. Vydávání tiskopisů
Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání a zápisový list
Na webových stránkách ZŠ Vyšší Brod - viz níže
V Mateřské škole Vyšší Brod
V nezbytných případech lze obojí vyplnit až těsně před zápisem ve škole
2. Objednání termínu zápisu
Zápis budoucích žáků bude probíhat v budově školy v termínu ******* po dvacetiminutových intervalech v předem rezervovanou dobu.
Od 20. 3. do 31. 3. si všichni rodiče budoucích prvňáků mohou ve školce rezervovat čas zápisu.
Do tabulky zapisujte jméno dítěte. Pokud Vaše dítě chodí do jiné školky a k zápisu půjde do ZŠ Vyšší Brod, rezervaci můžete provést telefonicky na čísle 721 967 333.
Dodržte, prosím, Vámi zvolený čas. Předem neohlášené děti budou zapisovány v době, kdy bude mít některá zapisující paní učitelka volný termín.
3. Zápis
V den zápisu přijde rodič s dítětem v daný čas do základní školy.
S sebou vezměte
Vyplněnou žádost o přijetí
Vyplněný zápisový list
Občanský průkaz nebo pas rodiče
Rodný list dítěte
U cizinců doklad o pobytu
Při kontrole osobních údajů na chodbě před učebnami ve druhém patře obdrží rodiče kód, kterým bude jejich dítě při přijímání označeno.
4. Odklad školní docházky
Je třeba vyplněná žádost o odklad (web ZŠ, formuláře ke stažení), vyjádření poradny a vyjádření dětského nebo odborného lékaře.
Máte-li všechny tyto dokumenty ještě před termínem zápisu, můžete rovnou požádat o odklad. To lze učinit po telefonické domluvě v ředitelně školy i mimo termín zápisu. Pokud odklad školní docházky pouze zvažujete nebo vyřizujete, přijdete s dítětem k zápisu a odklad se bude řešit následně. Žádost o odklad je třeba podat nejpozději 31. května.
5. Rozhodnutí o přijetí
Kódy přijatých žáků budou zveřejněny v zákonném termínu na webových stránkách školy, hlavním vstupu do ZŠ a v mateřské škole.
6. Náhradní termín zápisu
Pokud se rodiče s dítětem nebudou ze závažných důvodů moci dostavit k zápisu v daném termínu, domluví si náhradní termín s vedením školy individuálně.
Formuláře ke stažení (zápis, odklad, uvolnění z výuky, ...)
Volba povolání
Na www.absolvent.cz najdete především úplnou vzdělávací nabídku všech středních škol v ČR s množstvím informací o každé škole i oboru vzdělání:
vychází se z rejstříku škol, soustavy rámcových vzdělávacích programů, jsou uváděny i názvy školních vzdělávacích programů,
je uvedeno asi 35 údajů o každé škole (telefony, www stránky, maily, vybavení, velikost školy, školné, vyučované jazyky, dny otevřených dveří apod.),
je uvedeno asi 40 údajů o každém nabízeném oboru (přihlášení/přijatí, název ŠVP, délka studia, údaje o přijímacích zkouškách, školné, údaje o výuce jazyků, údaje o výuce IT, profil a uplatnění absolventa, rozvržení učiva, obsah vzdělání),
velmi významné jsou podrobnosti o možnostech studia zdravotně postižených žáků (obory podle druhu postižení, druh integrace apod.).
Na www.absolvent.cz rovněž najdete:
informace o uplatnění absolventů, požadavcích zaměstnavatelů, nezaměstnanosti absolventů a další,
filmového průvodce světem práce, který pomáhá při rozhodování o volbě povolání,
poradce žákům, kteří mají problémy s učením a hrozí jim odchod ze školy.
Uvedený informační systém byl vytvořen v Národním ústavu odborného vzdělávání v rámci systémového projektu ministerstva školství VIP Kariéra a je nejrozsáhlejším a nejúplnějším informačním systémem s plně aktuálními daty.
Desatero pro rodiče
Denně kontroluji prvňáčkovi aktovku a Žákovskou knížku, vždy v jeho přítomnosti.
Denně kontroluji penál s tužkami a pastelkami, podle potřeby je pomohu ořezat. Tužky by měly být v penále aspoň tři.
Učím dítě samostatnosti, dohlížím při přípravě na vyučování, aby žák dal do tašky učebnice podle rozvrhu a nenosil v aktovce věci navíc.
Školní pomůcky nakupuji po poradě s třídní učitelkou.
Příprava na vyučování by měla probíhat v klidné atmosféře a příjemném prostředí. Pokud nemá žák svůj pokoj, měl by mít svůj pracovní stůl a židli ve správné velikosti. Příprava na vyučování musí být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
Čte, píše a počítá za dozoru rodičů, kteří jsou trpěliví a prvňáčka povzbuzují.
Pokud je dítě nepozorné, přípravu na vyučování rozdělujeme na kratší časové úseky, které postupně prodlužujeme.Denně si s dítětem povídáme o tom, co ve škole prožilo, co se naučilo. Nenecháme se odbýt slovem nic. Na dotazy dítěte trpělivě odpovídáme.
Pokud dítě něčemu nerozumí, snažíme se mu vše vysvětlit. Pokud si nevíme rady, konzultujeme s třídní učitelkou, využijeme možnost návštěvy vyučování, abychom věděli, jak vyučování probíhá.
Své dítě chválíme a povzbuzujeme, pochvala motivuje víc než trest. Nezlobíme se, když se dítěti něco nepovede, chyby se dají napravit.
Veškeré pomůcky, učebnice, cvičební úbor a oblečení, hlavně boty a bačkory podepíšeme, případně označíme nějakou značkou, aby si dítě bezpečně své věci poznalo.
Dohlížíme, aby naše dítě umělo pozdravit, poprosit, poděkovat, aby pomáhalo a neubližovalo spolužákům a hlavně, aby nelhalo.
Jsem správný prvňák
1. Vím, jak se jmenuji, kde bydlím, kolik je mi let a jak se jmenují rodiče.
2. Umím si uklidit své věci, správně uložit pomůcky do aktovky a udržuji pořádek i ve svém okolí.
3. Správně vyslovuji všechny hlásky (tolerance r, ř) a dokážu určit, co slyším na začátku slov.
4. Umím správně držet tužku, nůžky, pastelky, maluji všemi barvami a umím je správně pojmenovat.
5. Počítám do šesti a znám základní geometrické tvary.
6. Umím popsat, co je na obrázku. Vím kde je nahoře, dole, vzadu, vpředu, uprostřed, před, za, vpravo, vlevo.
7. Umím se slušně chovat u stolu při jídle, umím používat a správně držet příbor, vím, že si před jídlem musím umýt ruce. Ruce si myji i po použití WC.
8. Umím se sám a rychle obléct a obout, umím zavázat tkaničky a zapínat knoflíky.
9. Umím trpělivě poslouchat vyprávění pohádek a příběhů.
10. Umím být bez rodičů, pracuji s paní učitelkou a kamarádím se spolužáky. Umím pozdravit, poprosit, poděkovat, pomáhat, poslouchat a nelžu.