Na základě nařízení ministra zdravotnictví se od středy 11. března 2020 zakazuje osobní přítomnost žáků na základním vzdělávání.

Z tohoto důvodu bude pro žáky Základní škola Vyšší Brod i školní družina do odvolání uzavřena. Žáci jsou rovněž odhlášeni z obědů.

Žádost o ošetřovné při péči o dítě rodičům vydá na požádání škola.

Vanda Kotálová, ředitelka školy

Divadelní představení

V pátek 6. března 5.-9. třídy naší školy navštívily divadelní představení v českokrumlovském divadle s názvem Staré řecké báje a pověsti. Od školy jsme vyjeli v 9:30, představení začalo v 10:30 a trvalo 80 minut. Herci netradičně, ale zato kreativně převyprávěli tyto příběhy: Daidalos a Ikaros, Prométheus, Orfeus, Sisyfos, Filémón a Baucis + Potopa. Představení bylo zábavné, poutavé a ubíhalo svižným tempem. Až na pár maličkostí (např. špatná domluva s publikem, ale to byla spíše chyba publika) se mi představení líbilo a troufám si říct, že zaujalo i velkou část obecenstva.

Hlavatý Matěj, 8.A

Hokej

Dne 25. února se 25 žáků ze sedmé a osmé třídy vyrazilo do Českých Budějovic na utkání v hokeji. Naše škola fandila v rámci projektu "Třídy fandí Motoru". Šlo o to, že jsme museli vytvořit transparent. Hrál Motor proti Litoměřicím. V 15:40 jsme vyjeli autobusem od školy až k Budvar aréně. Všichni přítomní z naší školy fandili Motoru (s výjimkou mě, který nepozoruje sporty). Po našem příjezdu jsme hned dostali lístky a šli jsme se usadit. Než zápas začal, mohli jsme si jít koupit občerstvení do bufetu (mohli jsme kdykoliv, ale před zápasem to bylo nejvhodnější). Motor vyhrál nad Litoměřicemi 3:1. Řekl bych, že si to všichni užili.

První vysvědčení

Stejně jako v minulých letech se o naše prvňáčky starají i v tomto školním roce žáci deváté třídy. A tak nemohli chybět ani u slavnostního předávání prvních vysvědčení. Prvňáčkům gratulujeme k jedničkám a deváťákům přejeme hodně štěstí u přijímacích zkoušek, které je zanedlouho čekají a na které se pilně připravují.

Vánoční tvořivé dílny

Ve čtvrtek 19. prosince se v naší škole už posedmé konala oblíbená předvánoční akce s názvem Vánoční dílny. Chtěli jsme dětem zkrátit netrpělivé čekání na vánoční prázdniny a Ježíška, a proto jsme pro ně i letos připravili tvořivé pracovní dopoledne. Děti si samy vybraly z pestré nabídky činností tu svou a pak už nezbývalo nic jiného, než aby se s chutí a vervou pustily do díla. A tak žáci a žákyně např. vyřezávali vánoční ozdoby a další výrobky ze dřeva, vyráběli rozmanité vánoční dekorace nejen na stromek, ale i na sváteční vánoční stůl, šili andílky, zdobili perníčky a v neposlední řadě zhotovovali třeba i plovoucí svíčky. Součástí tohoto dopoledne byl i Den otevřených dveří pro veřejnost, kdy např. rodiče mohli své ratolesti vidět přímo při práci. A rozhodně se bylo na co dívat! Pod rukama dětí totiž vznikala opravdu nápaditá a vkusná dílka a kdoví, třeba právě takový výrobek z některé dílny zkrášlil vánoční atmosféru u vás doma a možná, že udělal radost pod stromečkem právě vám!

rsch

Mikuláš

5. prosince školáky ve Vyšším Brodě opět navštívil Mikuláš se svojí partou.

Výlet do Vídně

Ve čtvrtek 17.10. jsme vybraní žáci z 9.,8.,7. a 6.A měli sraz v 6:45 u školy. Po zkontrolování cestovních a zdravotních dokladů jsme společně nastoupili do autobusu a vyrazili na výlet. Po cestě nám pan průvodce povídal o Rakousku. V půlce cesty jsme měli první zastávku, kde jsme si mohli koupit něco na pití nebo dojít na záchod. Po dlouhé cestě jsme dorazili do Vídně, kde jsme vystoupili a šli k Domu moře. V Domu moře jsme si dali dostatečně dlouhý rozchod, aby jsme ho prošli celý a vše si stihli prohlédnout. Ve 13:00 jsme již společně odcházeli z Domu moře a mířili do centra města. Prošli jsme se po nádvoří hradu Hofburg a došli ke katedrále sv. Štěpána, kde jsme měli rozchod na oběd. Když jsme se společně sešli, vyrazili jsme směrem k autobusu. Autobus nás zavezl k barevným domům architekta Hundertwassera. Prohlédli jsme si nepravidelné barevné domky, ale již byl čas k odjezdu domů. Po náročné cestě se zastávkou jsme dorazili do Vyššího Brodu ve 20:00. Chtěl bych škole poděkovat, že pro nás tento výlet uspořádala.

Text: J. Svora, 9.A, Foto: R. Folc, 9.A

Přírodovědné soustředění

Dne 1.10. – 4.10.2019 se žáci naší školy, Jakub Honetschläger a Robert Folc zúčastnili přírodovědného soustředění pořádaném Gymnáziem Český Krumlov, které bylo spolufinancováno Evropskou unií. První den jsme jeli autobusem do Velkých Losin, kde jsme měli zajištěné ubytování. Po cestě se dělaly zastávky ve Sloupsko-Šošovských jeskyních, na propasti Macocha a ve Staré huti u Adamova. Druhý den jsme šli na exkurzi do zdejších ručních papíren a do přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé Stráně. Poté jsme přejeli do Ostravy, kde jsme si prohlédli areál Nové radnice a ubytovali v hotelu. Třetí den jsme se byli podívat na expozici ve Velkém světu techniky a odpoledne na exkurzi do areálu bývalých uhelných dolů a železáren. Poslední den jsme se podívali na Slezskoostravský hrad a na Ornitologickou stanici Ornis v Přerově. Každý den jsme měli zajištěnou snídani, oběd i večeři. Soustředění bylo opravdu hodně zajímavé a doufám, že se ještě nějaké podobné zorganizuje i pro další žáky naší školy.

Text: Jakub Honetschläger  9. A, Foto: Robert Folc

Country hudba v naší škole

Šumavské sportovní hry

Středa 25. září patřila ve vyšebrodské základní škole sportu. Toho dne se totiž konal 1. ročník Šumavských sportovních her. Naše základní škola přivítala sportovní družstva ze ZŠ Frymburk, Loučovice a Lipno nad Vltavou. Po slavnostním zahájení her ředitelkou školy Vandou Kotálovou a bezchybně zazpívanou státní hymnou v podání Zuzany Kramperové se všichni rozešli na stanoviště a sportovní klání mohlo začít. Soutěžilo se ve dvou věkových kategoriích, a sice 2.-5. třída a 6.–9. třída. Každá škola postavila maximálně osmičlenné smíšené družstvo pro příslušnou kategorii a společné měření sil mohlo vypuknout. Soutěžilo se v poněkud netradičních disciplínách, např. v hodu na koš, skoku z místa, přetahování lanem, kutálení polena, ve skoku v pytli s medicinbalem v ruce i hodu polínkem do písku. I proto si všichni při sportovním zápolení užili spoustu legrace. A jak celé soutěžení vlastně dopadlo? V mladší kategorii se na 3. místě umístila ZŠ Vyšší Brod, stříbro patřilo ZŠ Loučovice a zlato si vybojovala ZŠ Lipno nad Vltavou. Ve starší kategorii patřil bronz opět ZŠ Vyšší Brod, stříbrný skončil tým z Loučovic a zlato získala ZŠ Frymburk. Vítězové zároveň obdrželi i putovní pohár. Celé dopoledne probíhalo v příjemném a přátelském duchu, a tak si pěknou atmosféru užívali nejen soutěžící, ale i přihlížející. Poděkování patří hlavně panu učiteli Markovi za přípravu her a dětem z 9. A za pomoc při organizaci. Moc děkujeme ale také panu Pavelcovi za zajištění dopravy sportovních družstev z okolních škol. A co říci závěrem? Snad jen to, že vzhledem k velmi příznivému ohlasu všech zúčastněných škol zřejmě nezůstane pouze u jednoho ročníku této soutěže. Tak třeba za rok zase na shledanou.