Zapínání a rozepínání knoflíků, zavazování tkaniček navlékání korálků, vystřihování a vytrhávání papíru, manipulace s drobnými předměty, skládání kostek, modelování, nalepování koláží, sestavování skládaček (puzzle, mozaika). Cvičení správného úchopu tužky, správné sezení, uvolňovací cviky, vybarvování, spojování obrázků, cvičení různých typů čar, …
2. Oblast zrakového vnímání
Dokreslování obrázků, skládání mozaiky, skládání rozstřihaných obrázků, vyhledávání určitých předmětů v místnosti podle určité vlastnosti (barva, tvar, funkce), hledání rozdílů v podobných obrázcích, …
3. Oblast sluchového vnímání
Rozeznávání různých zvuků, vyhledávání zvuků, rozeznávání první (později i poslední) hlásky ve slově, rytmická cvičení, vytleskávání slov, opakování rytmů, rytmizace říkanek, písniček, hledání jednoduchých rýmů,…
4. Oblast cvičení paměti a pozornosti
Učení básniček a písniček, hry s opakování a přidávání slov, samostatné vyprávění, pozorování – co se změnilo (např. v místnosti), co chybí, dramatizace říkanek,…
5. Oblast rozvoje řeči a myšlení
Napodobování zvuků, učení říkanek, opakování jazykolamů, popis obrázků, samostatné vyprávění, vysvětlování významů slov – předmětů („na co to je“), dokončení příběhu, popisování činnosti,…
6. Oblast matematických představ
Určování množství, porovnávání (více – méně), orientace v číselné řadě do 10 (postupně), osvojování pojmů – více, méně, malý – velký, (menší – větší, nejmenší – největší),
úzký – široký, krátký – dlouhý, dole – nahoře, vpravo – vlevo, řazení podle velikosti, třídění předmětů podle jednoho kritéria (velikost, tvar, barva), …
7. Oblast citová a sociální
Vést děti k dokončení práce, podporovat samostatnost, pomáhat překonat obtížnější situace (vhodná motivace - cílem je pro dítě přitažlivá věc,…), zvykat dítě na pobyt mimo úzkou rodinu,…